Survey

Please fill in our survey to give your feedback on our policy pages. Your responses will help us continue to improve how we present policy research and data on our website.

Voices of Wales on Consumer Issues/ Lleisiau Cymru ar Faterion defnyddwyr

A summary 1.3 MB  of consumer clients and issues 2018-19.

Last year here in Wales, Citizens Advice helped over 92,000 people to resolve over 459,000 problems. This gives us a unique insight into people's needs and concerns.

As a consumer advocate, Citizens Advice is an independent voice for people in essential markets - people who otherwise struggle to be heard.This includes energy and postal markets and we are also one of a small number of organisations that can raise a super complaint.  We play a unique role in advice – helping millions of people find a way forward each year.

Our Consumer Service gives advice on all consumer issues, with specialist advice on energy and post issues. The Extra Help Unit (EHU) is a specialist support service for vulnerable consumers.

Crynodeb  1.43 MB o gleientiaid a materion defnyddwyr 2018-19.

Y llynedd, helpodd Cyngor ar Bopeth dros 92,000 o bobl i ddatrys dros 459,000 o broblemau yng Nghymru. Mae hyn yn rhoi cipolwg unigryw i ni ar anghenion a phryderon pobl.

Fel eiriolwr defnyddwyr, mae Cyngor ar Bopeth yn llais annibynnol i bobl mewn marchnadoedd hanfodol - pobl sydd fel arall yn brwydro i gael eu clywed. Mae hyn yn cynnwys y marchnadoedd ynni a phost ac rydym hefyd yn un o nifer fach o sefydliadau sy'n gallu codi uwch-gŵyn.  Rydym yn chwarae rhan unigryw o ran darparu cyngor – gan helpu miliynau o bobl i ddod o hyd i ffordd ymlaen bob blwyddyn. 

Mae ein Gwasanaeth Defnyddwyr yn rhoi cyngor ar yr holl faterion sy'n ymwneud â defnyddwyr, gyda chyngor arbenigol ar faterion ynni a phost. Mae'r Uned Help Ychwanegol (EHU) yn wasanaeth cymorth arbenigol ar gyfer defnyddwyr sy'n agored i niwed.